nu ska ni få veta :)

Direktlänk / Allmänt / Kommentarer (2)
Skrivet: 2010-10-10 Klockan: 21:52:29
Hej!
Ja jag lever!!

Jo den 8/10 klockan 07.00 kom jag in på förlossningen efter att ha haft värkar sedan 04.00 den 7/10.. Långa dagar... Jag kom in och vid första kontrollen vid 08 så var jag bara öppen 1 cm.. Ändå hade jag täta värkar, vid andra kontrollen vid 11 så var jag fortfarande bara öppen 1cm.. började nästan tappar hoppet.. ha så himla ont.. Frågade om dom kunde smärtstilla mig men det kunde dom inte.. Vid 15 så hade jag öppnat mig 3cm och hade enorm smärta och då började dom diskutera om jag kunde få epidralen, vilket är ryggmärjsbedövningen.. Efter någon timma så kom barnmorskan in och sa att jag kunde få den men att hon ville sätta en kanyl i handen på mig första.. När hon hade gjort det så gick hon ut och ringde efter narkosläkaren som skulle komma in och sätta epidralen på mig :) jag blev överlycklig men dom ca 20 min jag fick vänta på narkosläkaren kändes som 4timmar eller något.. när an väl kom så hade jag enorma värkar som det inte alls var långt emellan men tillslut var det klart och jan var nog den bästa narkosläkaren jag kunde få träffa.. Den började hjälpa och jag hade inte lika ont till en början men vid 8-9 tiden på kvällen så började jag få enormt ont igen och jag ringde på klockan för att höra med barnmorskan om hon kunde kolla hur långt det hade gått.. Vid den tidpunkten om det inte var något senare kanske 10 så var jag öppen 6cm.. Kände att det började närma sig.. vid 11 ringde jag på barnmorskan igen och sa att epidralen inte hjälpte så en ny narkosläkare kom och gav mig lite mera smärtstillande.. Och vid 23.23 så sa barnmorskan att hon skulle ta mitt vatten och när hon hade gjort det så sa hon: du är öppen 9cm nu.. Jag blev nästan överlycklig:P och frågade henne hur lång tid hon trodde det skulle ta innan majk var ute och hon sa att hon trodde att det skulle ta ungefär 1,5 timma när mina krystvärkar hade börjat.. Vid 23.45 började min krystvärkar och jag tryckte på så in åt helvete, ville bara få ut honom för jag hade så ont.. jag tryckte och tryckte och vid 00.27 föddes våran son Majk christon Halvarsson.. Underbart var det.. !!! alltså tog det lite mindre än 45 minuter för mig att få ut honom från det att krystvärkarna hade startat.. Jag  sa flera gånger att jag inte klarade mer pga smärtan, men jag lyckades och jag fick en underbar son som jag älskar mer än allt!

Han vägde 3380g och var 50 lång så han vägde lite mer än vad vi trodde.. Men syntes faktiskt inte alls att han vägde så, vi gissade på runt 3000g:)

Vi låg kvar på BB tillungefär 14 samma dag sedan gick vi hem, så nu är vi hemma och har det jätte bra.. Han är duktig på att skrika och har en himla sugfömånga!

Allt gick bra och allt är bra med oss, Idag kan jag säga att alla smärta i 2,5 dyng var värd det för denna lilla kille kommer jag aldrig kunna sluta älska!


Mamma älskar dig MAJK! <3




Postat av: sofia

GRATTIS MAMMA ! <3

2010-10-11 @ 10:36:23
Postat av: Rosalie

Tackar ia!

2010-10-11 @ 20:39:57
URL: http://mammanrosaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: